STEAM veikla „Keliaujantis vanduo“

Veiklos intriga: veiklą rinktis paskatino smalsių vaikų užduodami probleminiai klausimai ir pamėgti žaidimai su vandeniu, ugdytinių noras tyrinėti daiktus, medžiagas, eksperimentuoti su jais.

Teko atlikti eksperimentą, norint atsakyti į vaikų užduotus klausimus – ar gali vanduo persikelti iš vieno indo į kitą? Kaip maišosi spalvos?

Hipotezė: vanduo gali persikelti iš vieno indo į kitą, tik reikia pasirinkti tinkamą medžiagą ir ją sulanksčius įmerkti į du šalia stovinčius indus. Sumaišius dviejų skirtingų spalvų vandenį (kaip ir dažus) galima išgauti trečią spalvą.

Veiklos eiga: siekdami išsiaiškinti, ar gali vanduo persikelti iš vieno indo į kitą, vaikai eksperimentavo su įvairiomis spalvomis nudažytu vandeniu ir tuščiais indais, įmerkdami į juos skirtingų medžiagų juosteles – popierinę servetėlę, lininę servetėlę ir sintetinio audinio atraižą, nesugeriančią skysčių. Vaikai labai greitai pastebėjo, kad popierine servetėle ir sintetinio audinio atraiža lyg kokiu tiltu spalvotas vanduo lengvai persikėlė ir sutekėjo į tuščią indą. Lininė servetėlė sugėrė spalvotą vandenį, labai ryškiai nusidažė, bet net po paros šalia stovintis indas liko tuščias, į jį spalvotas vanduo neatitekėjo. Turėdami daug įvairiomis spalvomis nuspalvinto vandens, vaikai pasiūlė patikrinti, ar pavyks maišant dviejų skirtingų spalvų vandenį (kaip ir dažus) išgauti trečią spalvą. Pastatę tarp indelių su mėlynos ir geltonos spalvų vandeniu tuščią indą ir įmerkę popierines servetėles, vaikai po 2 valandų jau džiaugėsi naują – žalia spalva; iš raudonos ir geltonos spalvų susimaišęs vanduo virto oranžiniu, o iš raudonos ir mėlynos – violetiniu. Išvada: vanduo gali persikelti į šalia stovintį tuščią indą, tik reikia į indus įmerkti sulankstytą servetėlę, tam puikiai tinka popierinės servetėlės ir sintetinis audinys, nesugeriantis skysčių; spalvotas vanduo maišosi kaip ir dažai: susimaišius dviejų skirtingų spalvų vandeniui, gaunama trečia spalva – iš geltonos ir mėlynos spalvų išgaunama – žalia spalva, iš raudonos ir geltonos – oranžinė, iš mėlynos ir raudonos – violetinė… Naudojamos priemonės: nedideli permatomi indeliai, vanduo, įvairių spalvų maistiniai dažai, popierinės servetėlės, lininė servetėlė, sintetinio audinio atraiža, nesugerianti vandens.

Veiklos metu vaikai susipažino su sąvokomis DIFUZIJA (sklidimas, liejimasis), SPALVŲ MAIŠYMASIS.

STEAM veiklos metu buvo ugdomos šios pasiekimų sritys: tyrinėjimas, aplinkos pažinimas, sakytinė kalba, iniciatyvumas ir atkaklumas, mokėjimas mokytis, problemų sprendimas.

Šiaulių lopšelis-darželis „Salduvė“
Įstaigos kodas 190526428

Biudžetinė įstaiga
Duomenys apie juridinį asmenį saugomi ir kaupiami Juridinių asmenų registre

Vilniaus g. 38D, LT-76253 Šiauliai
Mob. 8 656 06207
El. p. salduve@splius.lt

2024 © Šiaulių l-d „Salduvė“
NEĮGALIESIEMS