Tikslas: išsiaiškinti ar šešėliai gali būti spalvoti.
Hipotezė: šešėliai gali būti spalvoti.
Žaisdami darželio kieme vaikai pastebėjo savo šešėlius. Vaikai pastebėjo, kad visi šešėliai yra skirtingi (forma, dydžiu, pločiu, ilgiu ir pan.). Juos bandė apibrėžti spalvota kreida. Tuomet lygino, kurio vaiko šešėlis yra didesnis, o kurio – mažesnis. Taip žaidžiant ir tyrinėjant vaikams kilo noras išsiaiškinti, ar gali būti spalvoti šešėliai.
Mokytoja vaikams papasakojo, kad šešėlis atsiranda objektui užstojant šviesą. Taip pat papasakojo apie būdą, kaip padaryti spalvotą šešėlį.
Šiai veiklai reikėjo labai nedaug priemonių: kartono, lipnios juostos ir spalvotos plėvelės.
Eiga: iš kartono iškirpome drugelių trafaretus. Tuomet drugelių sparnelius apklijavome skaidria lipnia juosta ir ant lipnios juostos priklijavome spalvotą plėvelę. Baigus darbus vaikai nešėsi pagamintus drugelius į lauką patikrinti. Didžiulei vaikų nuostabai drugelių šešėliai buvo spalvoti.
Hipotezė pasitvirtino. Atlikę šį bandymą vaikai sužinojo ir patys išbandė, kad šešėliai gali būti spalvoti, tam reikia tik skaidraus ir spalvoto daikto, pro kurį sklinda šviesa; pakeitus šviesos šaltinio kampą, gali pasikeisti šešėlio ilgis ir forma, tereikia reguliuoti tik apšvietimo kampą.