Raidės, simboliai, formos ar spalvos, vaiką lydi nuo mažų dienų. Skaitymo ir rašymo įgūdžiai būtini sėkmingai adaptacijai šiuolaikinėje visuomenėje. Taisyklinga vaiko kalbos raida teigiamai veikia skaitymo ir rašymo mokymąsi. Raidžių pažinimas ikimokykliniame amžiuje prasideda savo vardo raidėmis atpažinimu.
Veiklos tikslas – grupės vaikų vardų tyrimas, randant trumpiausius ir ilgiausius vardus. Vyko vardų lyginimas, atsakant į klausimus: Kiek iš viso? Kiek daugiau? Kiek mažiau? Vaikai, padedant mokytojui, atliko tyrimą, kurio užduotis buvo ištirti, suskaičiuoti ir sužinoti, kokia raide prasidedančių vardų mūsų grupėje yra daugiausia ir kokių mažiausia, išsiaiškinti populiariausią raidę. Vaikai skiemenimis tarė savo vardą, draugų vardus, skaičiavo raides, ieškojo ilgiausio ir trumpiausio vardo, savo vardo raides surado abėcėlėse.
Vaikai pastebėjo, kad populiariausia yra raidė ,,K“ – su šiuo garsu prasideda 6 vaikų vardai.
Antroje vietoje liko raidė ,,A“ – po du vardus. Trečia vieta dalijasi raidės „D“, „J“, „L“, O“, ,,R“, ,,S“, ,,T“, „V“.
Po tyrimo, mokytoja pasiūlė vaikams ant lapo užrašyti savo vardo pirmąją raidę. Ant stalo padedamos medinės raides, vaikai išsirenka savo vardo pirmąją raidę, ją apvedžioja, pasiūloma vaikams nuspalvinti savo vardo pirmą raidę, o po to paeksperimentuoti: raidę apiberti soda, užlašinti acto ir stebėti, kas vyksta. Aptarėme, kad įvyko cheminė reakcija: soda sureagavo su actu ir raidės pradėjo putoti. Vaikai stebėjo vykstantį procesą ir džiaugėsi savo linksmomis raidėmis.