Tikslas: ugdyti gebėjimą atskirti daiktus pagal formą ir pavadinti juos: kubas, rutulys.
Hipotezė: iš kaladėlių galima pastatyti namą, o iš kamuoliukų ne.
Vaikai rado grupėje dėžę su kamuoliukais ir kaladėlėmis. Mokytoja pasakė, kad rado dėžę prie durų, bet visi žaisliukai susimaišė. Mokytoja pasiūlė vaikams žaislus surūšiuoti: atskirai sudėti kamuoliukus ir kaladėlės.
Vaikai su entuziazmu puolė į darbą. Kai visi žaisliukai buvo sutvarkyti, mokytoja paklausė, kaip galima žaisti su kaladėlėmis? Vaikai parodė, kaip jie stato namą, konstruoja tiltą. Mokytoja paklausė, ar galima iš kamuoliukų pastatyti bokštą?
Vaikai bandė statyti, dėti kamuoliukus vienas ant kito, bet nepavyko, nes visi kamuoliukai nuriedėjo. Mokytoja paaiškino, kodėl taip įvyko. Pasiūlė vaikams paliesti kamuoliuką ir kaladėlę ir atkreipė vaikų dėmesį į tai, kad kubas turi kampus, o rutulys neturi – jis yra apvalus. Kubo kampai neleidžia jam riedėti, o kamuoliukui niekas netrukdo.
Ugdytiniai žaidė dar vieną linksmą žaidimą, kuriam reikėjo kubelių, kamuoliukų ir lentos, kurios nuolydį galima keisti. Eksperimentavo, parodė, kaip rieda rutulys, pasirinko nuolydį, kuris taip pat leido kubui slysti žemyn.
Mokytoja paaiškina, kad kubas nesiriečia, nes turi lygų paviršių ir kampus.
Išvada: kamuolys neturi kampų, jis apvalus ir todėl rieda. O kaladėle turi kraštus ir kampus, todėl gali tik stovėti arba slysti.