Hipotezė: vasarą galima pasidaryti spalvotą smėlį.
Ugdytiniai domėjosi šlapio ir sauso smėlio savybėmis. Ypač susidomėjo pasiūlymu tarkuoti spalvotas kreideles ir maišyti jas su sausu smėliu. Vaikai pastebėjo, kaip smėlis pakeitė spalvą, tačiau neryškiai. Mokytoja pasiūlė dar vieną būdą nudažyti smėlį – su maistiniais dažais. Į drėgną smėlį vaikai pylė maistinių dažų, maišė, stebėjo kaip pasikeičia smėlio spalva, paliko jį džiūti saulėje.
Ugdytiniai lygino smėlio spalvas, išskyrė panašumus ir skirtumus. Visi ugdytiniai sutiko, kad maistiniais dažais dažytas smėlis daug ryškesnis. Vaikai naudojo turimas medžiagas kūryboje – kūrė spalvoto smėlio kompozicijas, paveikslus. Džiaugėsi veikimo procesu ir rezultatu.
Išvada: Tyrinėdami smėlį vaikai pritaikė jau turimą žinių bagažą, sužinojo kad smėlį galima dažyti, o džiovinant saulėje keičiasi smėlio spalva.